Doktor Golem? Badania kontrowersji w nurcie studiów nad nauką i technologią wobec statusu nauk medycznych, wybranych jednostek chorobowych i zmieniającej się roli eksperta

Ewa Bińczyk

Abstrakt


Artykuł dyskutuje wybrane tezy przedstawicieli tzw. Szkoły z Bath w nurcie studiów nad nauką i technologią. Współtwórcy Szkoły z Bath, Harry M. Collins i Trevor Pinch, postulowali badanie dynamiki kontrowersji związanych z odkryciami naukowymi i innowacjami technologicznymi. Podejmowali oni m.in. tematykę statusu nauk medycznych, ich problemów metodologicznych oraz ograniczeń. Tekst poświęcony jest takim zagadnieniom, jak regres eksperymentalny, niepewność praktyki badawczej w dziedzinie medycyny, kontrowersyjna rola efektu placebo i przekształcenia politycznej roli eksperta we współczesnym społeczeństwie ryzyka.

 


Pełny tekst:

 Tylko dla subskrybentów

Refbacks

  • There are currently no refbacks.